POLITYKA
OCHRONY DZIECI
wersja skrócona dla dzieci
Jesteśmy świadomi, że sytuacja i okoliczności w jakich jesteś naszym pacjentem, mogą być dla Ciebie źródłem cierpienia, bólu oraz wielu różnych emocji, takich jak złość, smutek, frustracja, przygnębienie, strach, lęk czy żal. Chcemy zrozumieć Twoje uczucia i potrzeby, a także udzielić Ci potrzebnej pomocy medycznej.
Nasz personel medyczny to ratownicy medyczni, pielęgniarki i lekarze, którzy przyjechali do Ciebie na wezwanie pomocy.
Naszym zadaniem jest zadbanie o Twoje bezpieczeństwo oraz zapewnienie Ci komfortu podczas rozmowy i badania niezależnie od tego, czy będzie się to odbywało w domu czy w ambulansie.
Masz prawo wiedzieć kim jest i jak nazywa się osoba, z którą rozmawiasz.
Masz prawo, aby w czasie badania był z Tobą rodzic, opiekun lub inna wskazana przez Ciebie bliska osoba.
Masz prawo wiedzieć i pytać jak będzie wyglądało Twoje badanie.
Nasz personel będzie się starał wykonywać badanie w sposób delikatny, szanując prawo do godności i intymności.
Nie będziemy Cię okłamywać, że nie będzie bolało, jeśli wiemy, że może boleć.
Traktujemy wszystkich naszych pacjentów tak samo. Nie mają dla nas znaczenia, to w jakim mówisz języku, skąd pochodzisz, jaki masz kolor skory, płeć, w co wierzysz.
Szanujemy Twoją osobę, dlatego będziemy Cię pytać o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
Pamiętaj, że nasz personel działa w ramach obowiązującego prawa, wewnętrznych uregulowań oraz w ramach własnych kompetencji.
Jeśli spotkało Cię coś złego, czego nie akceptujesz lub jeśli ktoś Cię skrzywdził, możesz nam o tym opowiedzieć.
Nie bój się, nie będziemy Cię oceniać, chcemy Ci pomóc.
Jeżeli nie chcesz rozmawiać z nami, pamiętaj, że są inne miejsca, gdzie bezpłatnie, bez podawania jak się nazywasz, przez całą dobę możesz zadzwonić, napisać smsa lub czatować z osobą, która może i chce Ci pomóc.
DZIECIĘCY TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA
dla wszystkich dzieci które potrzebują pomocy; działa 7 dni w tygodniu przez całą dobę, numer bezpłatny,
jeśli dzwonisz z telefonu stacjonarnego lub za pośrednictwem strony internetowej
Rzecznika Praw Dziecka
TELEFON ZAUFANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
116 111 (bezpłatna linia)
wsparcie dla dzieci, które czują się dyskryminowane, doświadczają przemocy lub są jej świadkiem
rozmowy o przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem, problemach w szkole czy emocjach, których doświadczają
OGÓLNOPOLSKIE POGOTOWIE DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE „NIEBIESKA LINIA”
tel. 801 12 00 02 (płatny pierwszy impuls, linia czynna od poniedziałku do soboty w godzinach 8.00-22.00, w niedziele i święta w godzinach 8.00-16.00,
tel. 22 666 28 50 — dyżur prawny (linia płatna, czynna w poniedziałek i wtorek w godzinach 17.00-21.00),
poradnia e-mailowa: niebieskalinia@niebieskalinia.info
POLICYJNY TELEFON ZAUFANIA
(linia bezpłatna przy połączeniu z telefonów stacjonarnych, czynna codziennie w godzinach od 9.30
do 15.30, od godz. 15.30 do 9.30 włączony jest automat).
OGÓLNOPOLSKI TELEFON NIEBIESKA LINIA
801 120 002; 22 668 70 00; 22 666 10 36 13.
Created in Meditrans.