POLITYKA 

OCHRONY DZIECI

 

wersja skrócona dla dzieci

 

Jesteśmy świadomi, że sytuacja i okoliczności w jakich jesteś naszym pacjentem, mogą być dla Ciebie źródłem cierpienia, bólu oraz wielu różnych emocji, takich jak złość, smutek, frustracja, przygnębienie, strach, lęk czy żal. Chcemy zrozumieć Twoje uczucia i potrzeby, a także udzielić Ci potrzebnej pomocy medycznej.

  1. Nasz personel medyczny to ratownicy medyczni, pielęgniarki i lekarze, którzy przyjechali do Ciebie na wezwanie pomocy.

  2. Naszym zadaniem jest zadbanie o Twoje bezpieczeństwo oraz zapewnienie Ci komfortu podczas rozmowy i badania niezależnie od tego, czy będzie się to odbywało w domu czy   w ambulansie.

  3. Masz prawo wiedzieć kim jest i jak nazywa się osoba, z którą rozmawiasz.

  4. Masz prawo, aby w czasie badania był z Tobą rodzic, opiekun lub inna wskazana przez Ciebie bliska osoba.

  5. Masz prawo wiedzieć i pytać jak będzie wyglądało Twoje badanie.

  6. Nasz personel będzie się starał wykonywać badanie w sposób delikatny, szanując prawo do godności i intymności.

  7. Nie będziemy Cię okłamywać, że nie będzie bolało, jeśli wiemy, że może boleć.

  8. Traktujemy wszystkich naszych pacjentów tak samo. Nie mają dla nas znaczenia, to w jakim mówisz języku,           skąd pochodzisz, jaki masz kolor skory, płeć, w co wierzysz.

  9. Szanujemy Twoją osobę, dlatego będziemy Cię pytać o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.

Pamiętaj, że nasz personel działa w ramach obowiązującego prawa, wewnętrznych uregulowań  oraz w ramach własnych kompetencji.

Jeśli spotkało Cię coś złego, czego nie akceptujesz lub jeśli ktoś Cię skrzywdził, możesz nam o tym opowiedzieć.

Nie bój się, nie będziemy Cię oceniać, chcemy Ci pomóc.

Jeżeli nie chcesz rozmawiać z nami, pamiętaj, że są inne miejsca, gdzie bezpłatnie, bez podawania jak się nazywasz,    przez całą dobę możesz zadzwonić, napisać smsa lub czatować z osobą, która może i chce Ci pomóc.

 

DZIECIĘCY TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA

800 12 12 12

dla wszystkich dzieci które potrzebują pomocy; działa 7 dni w tygodniu przez całą dobę, numer bezpłatny,

jeśli dzwonisz z telefonu stacjonarnego lub za pośrednictwem strony internetowej

 Rzecznika Praw Dziecka

www.brpd.gov.pl

 

TELEFON ZAUFANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

116 111 (bezpłatna linia)

  • wsparcie dla dzieci, które czują się dyskryminowane, doświadczają przemocy lub są jej świadkiem

  • rozmowy o przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem, problemach w szkole czy emocjach, których doświadczają

 

OGÓLNOPOLSKIE POGOTOWIE DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE „NIEBIESKA LINIA”

  • tel. 801 12 00 02 (płatny pierwszy impuls, linia czynna od poniedziałku do soboty w godzinach 8.00-22.00,      w niedziele i święta w godzinach 8.00-16.00,

  • tel. (22) 666 28 50 — dyżur prawny (linia płatna, czynna w poniedziałek i wtorek w godzinach 17.00-21.00),

  •  poradnia e-mailowa: niebieskalinia@niebieskalinia.info

 

 POLICYJNY TELEFON ZAUFANIA

800 120 226

(linia bezpłatna przy połączeniu z telefonów stacjonarnych, czynna codziennie w godzinach od 9.30

do 15.30, od godz. 15.30 do 9.30 włączony jest automat).

 

OGÓLNOPOLSKI TELEFON NIEBIESKA LINIA

801 120 002;         22 668 70 00;        22 666 10 36 13.

 

 

 

 

25.05.2018

Deklaracja dostępności

Created in Meditrans.